top of page

Branding + Grafisk design

Hvordan skaber du sammenhæng mellem branding og grafisk design?

Først: Definér virksomhedens kerneværdier, arbejdsopgaver og vigtigste formål

Det lyder let, men det er faktisk en svær balanceakt. Så her hjælper det at have en tro følgesvend.

Anbefaling: Start med at stillet dig selv spørgsmål som f.eks.: 

    •    Hvad er en kerneværdi/hvordan finder jeg virksomhedens kerneværdier? 
   •    Hvordan forbedrer jeg virksomhedens branding? 
   •    Hvilke kundemålgrupper har mine produkter?

    •    Hvordan får jeg nye kunder og hvordan rammer jeg dem?
   •    Kan jeg reelt set forbedre mine salgstal via design eller skal der mere til? 
   •    Kan et nyt design/branding/fundament være bæredygtigt?

Disse og mange flere vil jeg gerne hjælpe med at besvare, inden noget sættes i gang.



Grafisk design ud fra kernen i virksomheden
Grafikeren har fuldt fokus på at opfylde de grundlæggende værdier og krav, som vi identificerer sammen, når der laves logo, farvepalette, valg af skrifttyper, foto-stil og så videre. Det hele bliver selvfølgeligt skræddersyet så det passer til dine behov og rammer plet hos kunderne.


Vær konsekvent
Alt skal have samme "Look & Feel". Lige fra visitkort og hjemmeside til lastbiler og firmatøj. 
Når det nye design er klart, så begynd indfasningen af det nye og udfasningen af det gamle. Visse steder vil det være en brat overgang, mens andre steder vil den være blød - f.eks. kan man godt "bruge op" af brevpapir og konvolutter, medmindre det drejer sig om de næste 6 måneder. Jeg vil anbefale en overgangsperiode på max. 8 uger. 
Alle medarbejdere skal præsenteres for det nye design hurtigst muligt, når det hele er godkendt. Tag evt.
 medarbejderrepræsentanter med i den sidste del af  tilretningsprocessen. Det giver medarbejderne en større aktie i det nye design og ikke mindst en stor velvilje for den kommende proces. 
Husk at informere kunderne, et par uger inden det nye design rulles ud. Så er alle spændte på at se hvad der skal ske og mere positive overfor det nye design.

Eventuelt kan du lave "sneak peeks" på sociale medier og i nyhedsbreve, op til afsløringen/udrulningen.

Vær tilpasningsparat
Et grafisk design og de Brandvalues firmaet har, skal være tilpasningsparate. Vi lever i en verden, som af og til har nogle store udsving - både teknologiske og samfundsmæssige. Dette skal der tages højde for, når processen er igang. I "gamle dage" lød beskeden: Dit logo skal være let afkodeligt på alt, fra en Billboard-plakat til en kuglepen. Det skal kunne hugges ud i granit og broderes på en trøje. 
I dag er kravene endnu højere, for nu er der en masse digitale hensyn, der også skal tages. Og hvem ved hvordan det ser ud om 10 år?

Kend dit publikum
Dit design er en grafisk virksomhedsuniform. Dine Brandvalues er den type, du er.
Tænk på det, som et møde med et nyt menneske. Førstehåndsindtrykket er altafgørende. Hvis du kan lide personen, så er et samarbejde langt mere sandsynligt.

Megafon med hundefodspor - viser at man fortæller tydeligt om et emne
bottom of page