CASES
Hvad bliver løst hos Gul Hund?
HEIKO STUMBECK
Øje for detaljen
Siden 2016, har der været "synsprøve" på menuen et par gange om måneden, her i hundehuset.
Heiko Stumbeck er en landsdækkende optikerkæde med egne værksteder, synsklinikker og ikke mindst Danmarks største brillebutik, beliggende i Odense C.
Det kræver en kreativ og forretnings-minded grafiker at løse sådan en opgave - at finde nye vinkler, nye koncepter og nye tanker, hver måned. Der skal en indgående forretningsforståelse til, for at kunne ramme missionen og det som Heiko'erne har inde i hovedet, hver gang.
Se mere på Heiko Stumbeck
FALMEC
Verdens fedeste køkkenelementer
High-end franske vinkøleskab + designer-kogeplader og emfang fra Italien. What's not to like?
Gul Hund har fornøjelsen af at udvikle nyt, lækkert grafisk design og kommunikation til Falmec i Danmark. Lige fra kataloger til in-store materiale. Et stærkt samarbejde i en branche, der er udfordret af mange store spillere. Så når man er en lille fisk, må man arbejde klogt, svømme stærk og slå til når mulighederne byder sig.
Falmec en yderst agil tilgang til markedet - og det har Gul Hund også. Et perfekt match siden 2021.
Se mere på Falmec Danmark
GREYLIME
Elektronik med god samvittighed
Greylime er powerbanks, ladekabler, opladere, telefoncovers og meget andet, i materialer der er så bærerdygtige som muligt. PLUS: hver gang du køber et produkt, så planter Greylime et træ. Greylime har ca 100 emballager og hver måned kommer der nye til. Så det er vigtigt at holde en stram linje så alt passer sammen og lavet et flot varespejl i butikkerne og hjemmesiderne hvor produkterne forhandles. Et godt samarbejde der startede i 2019 og stadig kører for fuld power.
Se mere på Greylime
MOVATO
Nyt navn, nyt design, gammel virksomhed
Virksomhedens ejere var blevet enige om at der skulle nye boller på suppen. Missionen var klar. Vi skal vokse, være danmarks bedste flyttevirksomhed og der skal en masse nye kompetencer ind som løfter os over resten af branchen.
Eneste krav: Vi vil beholde sort og grøn. Movato betyder "at flytte". Logoet har indbygget pile (V og A) der indikerer op og ned samt to O'er som giver illusionen af hjul. Gul hund står for alt, lige fra navn og payoff til dekoration af bilerne, skilte, tøjdesign og meget mere
Se mere på Movato
KOFOD
Bagt med kundskab og kærlighed
Manden bag "Kofod" er Peter Kofod - tidligere chefkonditor hos Odense Marcipan, leverandør af bryllupskager til kongehuset og en helt igennem fantastisk fagmand. Han ville genopfinde honningkagen og gøre den moderne, let og velsmagende. Dette skulle gøres under eget navn og med et stilrent design, der var lige så stramt som hans afbagning.
Gul Hund var med fra første dag til endelig levering. Hele processen fra design, valg af farver, fotograf, emballager, messestand og alt andet.
Og én ting er sikkert: Kærlighed går gennem maven.
Fuldført arbejde, velbekomme :-)
Se mere på Marenco
KAALUND/KROG
Kan komplekse emner formidles pænt OG let?
"Psykoedukation" siger nok ikke de fleste så meget, men helt kort så betyder det: "Undervisning af patienter og pårørende der gør at patienter med længerevarende psykiatriske sygdomme og deres pårørende opnår viden om sygdommen og får bedre mulighed for at mestre den og skabe et meningsfyldt liv".
Det kræver en grundig forståelse og grafisk indsats for at kunne formidle den type materiale, så alle parter kan spejle sig i det, at det bliver overskueligt OG pænt. En grunding opstart sikrede, at KaalundKrog i dag har et design, der er stilrent, roligt og nemt at arbejde med, når de i hverdagen arbejde med powerpoint og word materialet til deres foredrag og behandlingsforløb.
Se mere på KaalundKrog
LIPPA
Skab et elektronik-brand HELT fra bunden
Folkene bag LIPPA havde en idé om at have et bredt udvalg af forskellige "dimser" under et nyt brand. Opgaven lød: Navn, logo, designlinje og indpakningskoncept.
Selve indpakningskonceptet var faktisk det første, der blev kigget på. For hvordan kan man lave et fedt design, der fungerer i alle former, på alle materialer, størrelser og som endda af og til skal bruges direkte på en kedelig, brun pap-emballage. Det hele blev tænk ind lige fra første design - og det gav pote.
Ideen var at skabe et brand med kvalitetsprodukter fra forskellige håndplukkede high-end elektronikleverandører, og sælge det på det skandinaviske marked, til en rigtig skarp pris. Visuelt skulle det være et brand, hvor slutkunderne oplever et kvalitetsbrand, allerede første gang de ser LIPPA.
Det endte med et helt rent og let afkodeligt design; En mørkerød firkant med hvidt logo, helt ren grafik og produktbilleder på hvid baggrund.
Se mere på Lippa.dk
FESH - SMART HOME
Fremtiden er forunderlig
FESH er et dansk smart home koncept med et bred udvalg af intelligente produkter til hjemmet. Lige fra elpærer, der kan skifte farve og udendørs stikkontakter, der er linket op til vejrudsigten, til trådløse lyskontakter med 12 forskellig indstillinger. Alt sammen styret fra din telefon.
Det er teknisk svært at formidle, endsige gøre forståeligt (og interessant) for slutbruger. Men vi har skabt et stærkt Value for money-brand der kæmpe mod f.eks. Philips (Hue) eller Schneider Electric (Wiser), som er mange gange større end danske FESH. Ikke desto mindre har vi ret stor succes med det.
Gul Hund er med hele vejen, lige fra den danske app, produktudvikling og emballagedesign, til indretning af brandstore og in-store materiale hos bl.a. Lemvig Müller og XL Byg.
Se mere på FESH